سفارش تبلیغ
صبا ویژن


لــعل سـلـسـبیــل

 

معیار ها و ملاک یک گنجشک برای انتخاب جفت چیست ؟
     شاید این یکی از سوالات احمقانه ای باشد که ذهنی احمق تر در جست و جوی آن است ! شاید این اولین و آخرین بار باشد که در عمرتان با چنین سوالی مواجه می شوید ، شاید بهتر باشد که با خیالی راحت و آسوده از کنار این سوال عبور کنید و به این کاری نداشته باشید که معیار یک گنجشک برای ازدواج چیست ؟ آب ؟ غذا ؟ تولید مثل ؟ آیا یک گنجشک در طول زندگی اش به این فکر می کند که چند تا بچه داشته باشد و چگونه کنترل جمعیت کند ؟
    خدای گنجشک مگر همان خدای ما نیست ؟ یک گنجشک مگر چند بار به این دنیا می آید و می رود ؟ چرا من ، یک انسان ، اشرف مخلوقات دائم به این چیزها فکر کنم و یک گنجشک ... فکر می کنم یک گنجشک در طول روز خیلی خیلی کمتر از من ، یک انسان ، اشرف مخلوقات با هم نوعانش دعوا می کند ، بحث می کند و به پرو پایشان می پیچد !
    یک گنجشک نوکش را به اندازه ی غذایش باز می کند و من ، یک انسان ، اشرف مخلوقات ، فقط به فکر تلنبار کردن و انباشتن دارایی هایم هستم ، دارایی که نه ! تلنبار کردن و انباشتن چند هزار و یک فرمول ! چند رابطه و چند مسیر ... تا مثلا راحت زندگی کنم ؟! مگر یک گنجشک راحت زندگی نمی کند؟ چه کسی دیده و شنیده که یک گنجشک در زمستان لباس گرم بپوشد و در تابستان تی شرت ؟!! من از خدای گنجشکها می خواهم تا مرا یک گنجشک کند ، یک گنجشک خوشبخت که زیباترین لانه ی گنجشکی روی بلندترین درخت دنیا را داشته باشد ... وااای باورم نمی شود ! از امروز من یک گنجشکم ! »

   مرد کاملا توی نیمکت پارک فرو رفته و با حیرت مشغول خواندن این نامه بود که آن را از روی زمین پیدا کرده بود ... بی خبر از گنجشکی که روی پایین ترین شاخه ی درخت نشسته بود و هیچ وقت معنای زندگی انسانی اش را نفهمیده بود !


نوشته شده در یکشنبه 86/11/14ساعت 7:20 عصر توسط هـاجـر زمـانـی نظرات ( ) | |

Design By : LoxTheme.com