سفارش تبلیغ
صبا ویژن


لــعل سـلـسـبیــل

حمد و سپاس مخصوص خداوندی است که ماه خود  رمضان را یکی از این راههای احسان قرار داد ، ماه رمضان را ماه روزه ، ماه اسلام ، و ماه پاکیزگی ، ماه آزمایش و تصفیه از گناه و ماه قیام ( برای عبادت ) قرار داد . ماهی که قرآن در آن برای هدایت مردم نازل شده قرآنی که نشانه ی آشکار هدایت و جدا کننده ی حق از باطل است .

و ما را در این ماه توفیق ده که بوسیله ی نیکی و احسان فراوان به خویشان خود نیکی کنیم ، و با انعام و بخشش به همسایگان خود رسیدگی نمائیم ، و اموالمان را از مظالم و حقوق دیگران خالص گردانیم و با پرداخت زکات آن را پاکیزه سازیم ، و به کسی که از ما دوری گزیده بازگردیم ، و با کسی که به ما ظلم و ستم نموده از روی عدل و انصاف رفتار کنیم . و با کسی که با ما دشمنی کرده آشتی نماییم مگر کسی که دشمنی با او به خاطر تو و در راه تو باشد ، زیرا او دشمنی است که هرگز با او دوستی نمی کنیم ، و از حزبی است که هیچگاه با او در یک صف قرار نمی گیریم .

بار خدایا ! به حق این ماه ، و به حق کسی که در این ماه از آغاز تا پایان آن به عبادت تو پرداخته ، اعم از فرشته مقرب ، یا پیامبر مرسل ، یا بنده ی شایسته ی برگزیده ات از تو می خواهم که بر محمد و آل او درود فرستی ، و ما را در این ماه به کرامتی که به اولیاءت وعده فرمودی سزاوار گردان ، و آنچه را که برای تلاش کنندگان در راه اطاعتت قرار داده ای مقرر فرما ، و ما را در سلسله ی کسانی قرار ده که بواسطه ی رحمتت استحقاق رسیدن به رفیع ترین پایه ها را یافته اند .

« صحیفه ی سجادیه »


نوشته شده در چهارشنبه 86/6/21ساعت 10:18 عصر توسط هـاجـر زمـانـی نظرات ( ) | |

Design By : LoxTheme.com